sábado, 10 de julio de 2010






Xavier Conesa Lapena

Càlid, nostàlgic, còsmic, íntim, reservat i de vegades, indesxifrable. Així és l'art de Xavier Conesa (Montcada i Reixac, 1956), autodidacta de formació, apassionat confés per la llum mediterrània. El seu és un impressionisme secret, recòndit, barques que jeuen a l'ocàs a la superfície d'un mar serè, com esgotades per un viatge massa llarg, mars exaltats, espurnejants, onades d'escuma col · lisionant contra roques impertèrrites. Xavier és creador de racons que, encara poblats, no semblen haver estat corromputs per la impaciència de l'home. La seva tècnica és metòdica, calculadora, pacient, amb molt poques llicències. Un enamorat dogmàtic del paisatge al qual encunya la mateixa calidesa que als seus rostres femenins. Són d'un altre temps, i la mirada se't clava directament al pit, com la por que infon un llop famolenc. Naturalesa profunda, que acovardeix pel seu misteri, que fascina per la seva sinceritat. Xavier és capaç de veure més enllà, i a més està acostumat a això, encara que de vegades decideix resumir tot en el misteri d'una esquena de dona.


Cálido, nostálgico, cósmico, íntimo, reservado y en ocasiones, ndescifrable. Así es el arte de Xavier Conesa (Montcada i Reixac, 1956), autodidacta de formación, apasionado confeso por la luz mediterránea. El suyo es un impresionismo secreto, recóndito, barcas que yacen al ocaso en la superficie de un mar sereno, como agotadas por un viaje demasiado largo, mares exaltados, chispeantes, oleadas de espuma colisionando contra rocas impertérritas. Xavier es creador de rincones que, aunque poblados, no parecen haber sido corrompidos por la impaciencia del hombre. Su técnica es metódica, calculadora, paciente, con muy pocas licencias. Un enamorado dogmático del paisaje al que acuña la misma calidez que a sus rostros femeninos. Son de otro tiempo, y la mirada se te clava directamente en el pecho, como el temor que infunde un lobo hambriento. Naturaleza profunda, que amedrenta por su misterio, que fascina por su sinceridad. Xavier es capaz de ver más allá, y además está acostumbrado a ello, aunque a veces decide resumirlo todo en el misterio de una espalda de mujer.


           Comentario de Rafael Ibañez. Licenciado en Historia del Arte. Arterapeuta.

Master en Arteterapia y mediación plástica. Master en psicología infantil.
Ponente Congreso Internacional Arterapia. Diciembre 2.012. Murcia
Profesor de Arterapia



























































































































































El meu agraïment a les dues mestres que he tingut al llarg de la meva trajectòria i a les hores compartides:
 Anna Mª Diaz i Elisabeth Loreley

No hay comentarios:

Publicar un comentario